Student Grant Updates: Sounding the interaction of cultures: Orchestration techniques and perceptual effects

Project Blog | Project Updates | Lena Heng and Mengqi Wang | April 12, 2022

Le français suit

Sounding the interaction of cultures: Orchestration techniques and perceptual effects

Lena Heng and Mengqi Wang have also been working on their Collaborative Student Grant project, "Sounding the interaction of cultures: Orchestration techniques and perceptual effects." Compositions for a solo Chinese instrument with the Western orchestra require the composer to consider ways in which orchestration techniques might function in different ways. Heng and Wang have completed close reading and aural analysis of two works for the dizi (bamboo transverse flute) with a Western orchestra. 12 Questions on “Heavenward Questions” (2006) by ZHU Shirui, and "Chou Kong Shan" (1992) by GUO Wenjing. Their recent work was presented at the ACTOR-CIRMMT Symposium on March 30.

 

 

Le son de l'interaction des cultures : Techniques d'orchestration et effets perceptifs

Lena Heng et Mengqi Wang ont également travaillé sur leur projet de bourse de collaboration pour étudiants, « Sounding the interaction of cultures : Techniques d'orchestration et effets perceptifs » (Le son de l'interaction des cultures : Technique d'orchestration et effets perceptifs). Les compositions pour un instrument solo chinois avec l'orchestre occidental obligent le compositeur à envisager les différentes façons dont les techniques d'orchestration peuvent fonctionner. Heng et Wang ont effectué une lecture attentive et une analyse auditive de deux œuvres pour le dizi (flûte traversière en bambou) avec un orchestre occidental. 12 Questions sur « Heavenward Questions » (2006) de ZHU Shirui, et Chou Kong Shan (1992) de GUO Wenjing. Leurs travaux récents ont été présentés au Symposium ACTOR-CIRMMT le 30 mars.


Collaborative Student Project Grants: Project Updates

Collaborative Student Project Grants

Previous
Previous

Student Grant Updates: An investigation of choral blending through soundfield capture, acoustic evaluation, and perceptual analysis methods

Next
Next

Student Grant Updates: Masque de Fer